Filtruj według
Informacje
Romet R250
Podkategorie
Romet R250 - części
Romet R 250 – baba z wozu…
Coś za coś -jak to mówią. Propozycja dla turystów, lecz o romantycznych wypadach za miasto we dwoje można raczej zapomnieć. Po prostu bike nie daje rady. Producent co prawda wspomina coś o 16,3 KM przy 8000 obr/min, lecz trzeba się sporo nakombinować i mieć dużo dobrej woli, by poczuć moc.
Romet R 250 – części – trochę cruiser
Niestety tylko trochę, bo maszynie brakuje wizualnej masy. Owszem, jest owiewka, zbiornik w kształcie łezki, dwa siedziska i ten charakterystyczny nieco opływowy tył. Klosze też jakby wzięte z końcówki lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku.
Jednak to, co charakteryzowało ówczesne cruisery, to „niezniszczalność” w każdych warunkach drogowych i wygoda.
Pamiętacie bikerów „rozwalonych” na kanapie, z wyciągniętymi prosto nogami za długą, wręcz nienaturalną kierą? To wszystko miało swoje znaczenie, którego my Europejczycy nie zrozumiemy. Cruiser służył do pokonywania setek mil za jednym podejściem, w słońcu i deszczu.
Z Rometa R 250 z przyjemnością zsiada się już po 100 kilometrach. Takie życie.
Romet R 250 – trochę o zaletach
Motocykl na pierwszy rzut oka prezentuje się całkiem zgrabnie. Co prawda miłośnik stylu zauważy brak klasycznych szprych, pocierpi na widok plastikowych kuferków, ale ilu dzisiaj można spotkać prawdziwych koneserów?
W zamian biker dostaje wcale tanie części do Rometa R 250, nieskomplikowaną jednostkę napędową i małe wymagania względem spalania. Co jeszcze potrafi nasz mustang?
Dane techniczne:
- Spalanie 3 l/100 km;
- Prędkość maksymalna 90 km/h;
- Moc 16,3 KM;
- Zasilanie gaźnik;
- Zapłon CDI;
- Sprzęgło mokre, wielotarczowe;
- Tanie części do Rometa R 250.
A te wibracje przy 80 km/h? Umówmy się, że to anioł stróż daje sygnał, że trzeba użyć hebla. Ot, taki dodatek od opatrzności