Sprzęgło quad 110 125 półautomat na 3 tarczki 152FMH
Opis
Sprzęgło quad 110 125
Półautomat z silnikami 152FMH ,147FMD
Sprzęgło z koszem wewnętrznym na 17 zębów ( zdjęcie nr 3)
Na trzy tarcze cierne
Uwaga w quadach z silnikiem 152FMH spotykamy dwa typy sprzęgieł ( z koszem wewnętrznym na 17 i 18 zębów).Przed zakupem warto upewnić śię który typ posiadamy.
Dane techniczne
Więcej informacji
Najczęstsze problemy związane ze sprzęgłem w quadach 110 i podobnych, to
- Ślizgające się sprzęgło quada 110 , zwłaszcza przy wyższych obrotach.
- Sytuacja gdy po włączeniu biegu quad "szarpie" i stoi w miejscu, przy jednoczesnym wzroście obrotów silnika.
Sprzęgło quada 110 może się ślizgać, gdy jego elementy są zużyte. Sprzęgło składa się z tarczy sprzęgłowej, dociskowej i koła zamachowego, a zużycie dowolnego z tych elementów może powodować utratę skuteczności.
W takim przypadku konieczna jest wymiana zużytych elementów . Dotyczy to zwłaszcza, najszybciej zużywających się tarczek sprzęgłowych.
Kolejną s przyczyn bywa nagromadzenie brudu, oleju lub smaru na elementach sprzęgła. Gdzie rozwiązaniem jest właściwa konserwacja.
Regulacja sprzęgła w quadzie 110
Regulacja sprzęgła polega na dostosowaniu napięcia lub położenia sprzęgła w celu zapewnienia prawidłowego działania mechanizmu przenoszenia napędu. Regulacja może być konieczna, jeśli sprzęgło nieprawidłowo przenosi moc z silnika na napęd, prowadzi do ślizgania się sprzęgła lub powoduje trudności przy zmianie biegów
Regulacja sprzęgła quada 110 polega na dokręcaniu śrubki znajdującej się w kapie silnika. Do momentu w którym sprzęgło osiągnie odpowiednie położenie .Czyli jest w pełni rozłączone, gdy dźwignia sprzęgła jest w pozycji neutralnej (niewciśnięta) i w pełni złączone, gdy dźwignia sprzęgła jest całkowicie wciśnięta.