Filtruj według
Informacje
ATV 150 automat
Części Quad 150 automat
Jednym z ważniejszych kryteriów wyboru pojazdu powinien być dostęp do części. Ktoś zakpi – ale odkrycie! No to przypomnijmy sobie nasz pierwszy kontakt z quadem. Piękna, lśniąca obudowa, czarne imponujące koła, wskaźniki powalające estetyką i czyściutkie bebechy działają na wyobraźnię. Ilu z nas pomyślało wtedy, że coś w tym cudzie musi się rozlecieć? W ciemno obstawiam, że dwóch na stu, a i tak nie mam pewności, czy nie jest to wynik zawyżony.
A dlaczego musi nawalić? Nie, nie dlatego, że to odpad. Części choćby te najlepsze do quada , jak i sam pojazd muszą sprostać szeregowi wyzwań, przy których nawet motocykle typu cross wywieszają białą flagę.
Części Quad 150 automat, najczęstsze awarie
Czytając opinie użytkowników, złożyliśmy listę najczęstszych bolączek quada 150, z jakimi macie do czynienia. Spis nie jest klasyfikowany pod względem ważności, ponieważ ze względów bezpieczeństwa każda usterka może stanowić zagrożenie.
- Niby banał, a jednak czujnik świateł stopu należy systematycznie sprawdzać. Przy tak intensywnej eksploatacji układu hamulcowego, czujniki totalnie nie zdają egzaminu. Już po kilku wypadach w teren odmawiają posłuszeństwa.
- Wydech, chociaż umieszczony wysoko, jest narażony na uderzenia i otarcia, co skutkuje licznymi pęknięciami, a nawet urwaniem. Czasem wystarczy większy kamień lub korzeń i koniec jazdy.
- Tuleje wahaczy, których pęknięcie może doprowadzić do utraty stabilności quada oraz uszkodzenia pozostałych elementów zawieszenia.
- Linki gazu i hamulców, niestety nader często pękają ich końcówki. Poza tym pod warstwę izolacyjną z zadziwiającą łatwością dostaje się brud, skutecznie blokujący ich właściwości robocze.
- Gaźnik oraz filtr powietrza, jedno bez drugiego nie może istnieć. Praktycznie każda trasa obfituje w masę śmieci, które wprost marzą o tym, by dostać się do układu spalinowego.
- Opony fabryczne można wymienić od razu, po zakupie wszędołaza. Na temat ich nieprzydatności do terenowej jazdy można napisać osobny artykuł.
- Wariator może nie wytrzymać, i nie dlatego, że jego jakość jest nieodpowiednia. W przypadku naprężeń wynikających z trudnych warunków panujących na trasie poszczególne elementy automatu zużywają się znacznie szybciej.
Jest tego znacznie więcej, dobrze byłoby zapoznać się z asortymentem przedstawionym na stronie „cylindry.pl”, choćby w celu zaplanowania przyszłych prac serwisowych.
À propos, jakkolwiek serwis powinien być przeprowadzany w profesjonalnym zakładzie mechanicznym, części quad 150 automat zdecydowanie polecam nabywać we własnym zakresie. Mechanik z pewnością doliczy sobie parę złotych do ceny, choćby za fatygę.
A skoro efekt jest ten sam, to po co przepłacać?