Moduł zapłonowy skuter 4T tuningowy
Opis
Tuningowy moduł zapłonowy do czterosuwowych skuterów . Z dwoma gniazdami na 2 i 4 piny . Tuningowy moduł zapłonowy zmienia mapę zapłonu , podając iskrę w odpowiednim momencie . Pozwala to wycisnąć większą moc z silnika .
Dane techniczne
Więcej informacji
Moduł zapłonowy skuter 4 T
Jest on odpowiedzialny za kierowanie prądu elektrycznego o wysokim napięciu do świecy zapłonowej, powodując rozpoczęcie procesu spalania mieszanki paliwowo – powietrznej.
Tyle, na temat oficjalnej wiedzy teoretycznej. Teraz z innej beczki, mniej oficjalnej, lecz za to bardziej interesującej nas wszystkich. Otóż moduł zapłonowy skuter 4 T może być także wykorzystywany jako skuteczna blokada ograniczająca maksymalną prędkość kosiarki. I to bez żadnych czarów, akcesoriów i tym podobnych sztuczek.
Moduł zapłonowy skuter 4 T, regulacja
Aby to wytłumaczyć, zaczniemy od podstaw. Świeca wytwarza iskrę w ściśle określonym momencie, a ten powstaje zależnie od regulacji modułu. Innymi słowy, jeśli zapłon mieszanki nastąpi odrobinę za wcześnie, lub kapinkę za późno, zapłon wywoła efekt odbiegający od oczekiwanego, zmniejszając wydajność układu napędowego. W produktach fabrycznych celowo zaniżona jest w ten sposób wydolność serca w celu dostosowania prędkości maksymalnej skutera do obowiązujących w danym kraju przepisów.
Moduł zapłonowy skuter 4 T, wymiana
Często zmiana parametrów zapłonu fabrycznego jest niemożliwa, choćby z powodu braku odpowiedniego sprzętu. Pozostaje jedynie wymiana. Dzięki uprzejmości personelu sklepu „cylindry.pl” wiemy, że nowy moduł zapłonowy CDI tuningowy skuter 4 T można nabyć już za niewielkie kwoty
Moduł zapłonowy skuter 4 T, jak sprawdzić?
Niestety, poprawne funkcjonowanie elektrycznego układu zapłonu jest wynikową działania kilku elementów. To oznacza, że jednoznaczne stwierdzenie źródła usterki bez sprawdzenia wszystkich urządzeń jest szalenie trudne, o ile w ogóle możliwe.
W przypadku modułu najprościej jest podłączyć inny, o którym wiemy, że jest sprawny. Z tego powodu zalecam zakup dwóch modułów, jeden tzw. testowy. W przypadku usterki mamy możliwość ustalenia przyczyny oraz od razu możemy przystąpić do wymiany. Cena za sztukę jest tak niewielka, że naprawdę nie ma nad czym się zastanawiać. Można powiedzieć, dwa w jednym.
Generalizując, awarie układów zapłonu sprawiają sporo kłopotów nawet doświadczonym elektrykom. Ja u siebie zawsze mam dubla (dwie sprawne części tego samego rodzaju), i – pochwalę się – nigdy nie miałem blokady na wyjazd. Czasami tylko ruszałem ciut później. Na trasie się wyrówna