Moduł zapłonowy 4T Tuningowy skutery
Opis
Tuningowy moduł zapłonowy 4T do czterosuwowych skuterów . Z dwoma gniazdami na 2 i 4 piny . Tuningowy moduł zapłonowy zmienia mapę zapłonu , podając iskrę w odpowiednim momencie . Pozwala to wycisnąć większą moc z silnika .
Dane techniczne
Więcej informacji
Moduł zapłonowy skuter 4T
Jest on odpowiedzialny za kierowanie prądu elektrycznego o wysokim napięciu do świecy zapłonowej, powodując rozpoczęcie procesu spalania mieszanki paliwowo – powietrznej.
Tyle, na temat oficjalnej wiedzy teoretycznej. Teraz z innej beczki, mniej oficjalnej, lecz za to bardziej interesującej nas wszystkich. Otóż moduł zapłonowy skuter 4 T może być także wykorzystywany jako skuteczna blokada ograniczająca maksymalną prędkość . I to bez żadnych czarów, akcesoriów i tym podobnych sztuczek.
Moduł zapłonowy skuter 4T, regulacja
Aby to wytłumaczyć, zaczniemy od podstaw. Świeca wytwarza iskrę w ściśle określonym momencie, a ten powstaje zależnie od regulacji modułu. Innymi słowy, jeśli zapłon mieszanki nastąpi odrobinę za wcześnie, lub kapinkę za późno, zapłon wywoła efekt odbiegający od oczekiwanego, zmniejszając wydajność układu napędowego. W produktach fabrycznych celowo zaniżona jest w ten sposób wydolność serca w celu dostosowania prędkości maksymalnej skutera do obowiązujących w danym kraju przepisów.
Moduł zapłonowy skuter 4T, wymiana
Często zmiana parametrów zapłonu fabrycznego jest niemożliwa, choćby z powodu braku odpowiedniego sprzętu. Pozostaje jedynie wymiana. Dzięki uprzejmości personelu sklepu „cylindry.pl” wiemy, że nowy moduł zapłonowy CDI tuningowy skuter 4 T można nabyć już za niewielkie kwoty
Moduł zapłonowy skuter 4T, jak sprawdzić?
Niestety, poprawne funkcjonowanie elektrycznego układu zapłonu jest wynikową działania kilku elementów. To oznacza, że jednoznaczne stwierdzenie źródła usterki bez sprawdzenia wszystkich urządzeń jest szalenie trudne, o ile w ogóle możliwe.
W przypadku modułu najprościej jest podłączyć inny, o którym wiemy, że jest sprawny. Z tego powodu zalecam zakup dwóch modułów, jeden tzw. testowy. W przypadku usterki mamy możliwość ustalenia przyczyny oraz od razu możemy przystąpić do wymiany. Cena za sztukę jest tak niewielka, że naprawdę nie ma nad czym się zastanawiać. Można powiedzieć, dwa w jednym.
Generalizując, awarie układów zapłonu sprawiają sporo kłopotów nawet doświadczonym elektrykom. Ja u siebie zawsze mam dubla (dwie sprawne części tego samego rodzaju), i – pochwalę się – nigdy nie miałem blokady na wyjazd. Czasami tylko ruszałem ciut później. Na trasie się wyrówna