Kranik paliwa skuter 2T i 4T podciśnieniowy

Dostępny
Opis

Podciśnieniowy kranik paliwa do dwu i czterosuwowych skuterów o pojemności od 50 do 150 cm. Z nakrętka na gwint 16mm

Dane techniczne
Stan:
Nowy
KATALOG CZĘŚCI
UKŁAD PALIWOWY
W magazynie
100
19,10 zł
Brutto
Kranik paliwa skuter 2T i 4T podciśnieniowy

*Pola wymagane

near_me Koszt wysyłki: od 12 zł
local_shipping Darmowa dostawa od 350 zł
date_range Czas dostawy: 1-3 dni
Więcej informacji

Kranik paliwa skuter 4T, co to jest?

Podobno nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Zatem, żeby nie wyjść na ignorantów, zajmijmy się daną materią od podstaw.

Kraniki paliwowe są niezbędne w przypadku motocykli i skuterów, w których zastosowane są gaźnikowe układy zasilania. Paliwo musi przedostać się z baku do gaźnika, co jest oczywiste. Jednak w przypadku postoju, jest to nie tylko zbędne, lecz wręcz szkodliwe. Zatem jest sposób na odcięcie dopływu paliwa właśnie za pomocą wspomnianych kraników.

Kranik paliwa skuter 4T, jak działa?

Wyróżniamy następujące typy kraników:

-ręczne;

-ręczne podciśnieniowe;

-automatyczne podciśnieniowe.

Te pierwsze występują raczej w pojazdach z ubiegłego wieku, i niewielka jest szansa, że się na nie natkniemy. Pozostają nam ręczne i automatyczne podciśnieniowe. W tej chwili prowadzone są liczne kampanie wyliczające setki zalet stosowania kraników podciśnieniowych. Doprawdy nie wiem, jaki to ma sens, biorąc pod uwagę, że innych po prostu nie ma bądź są szalenie trudno dostępne.

Kranik ręczny posiada kurek, umożliwiający trzy położenia:

-zamknięty (OFF);

-otwarty (ON);

-otwarta rezerwa (RES).

W przypadku kranika podciśnieniowego mamy pozycje:

-automatyczny wypływ paliwa po uruchomienia silnika (ON);

-rezerwa (RES);

-rezerwa, niezależnie od tego, czy silnik pracuje, czy nie (PRI).

Ostatnia opcja ma na celu dostarczenie paliwa do serca np. po długim postoju. Jest to konieczne z powodu braku mieszanki w komorach pływakowych gaźników i do czasu ich częściowego wypełnienia wszelkie zaklęcia i podskoki przy „kopniaku” (widziałem takich szamanów, widziałem) nie zdadzą egzaminu.

Kranik paliwa skuter 4T, gdzie jest?

Tak, tak, ludzie mają prawo mieć takie problemy! Rzecz w tym, że są kraniki, których nie widać. O co zatem chodzi?

Ano, o to, że mamy do czynienia z kranikiem automatycznym. Ponieważ, jak nazwa wskazuje, jest on automatyczny, nie ma potrzeby ingerowania w jego działanie. Nie ma też potrzeby eksponowania go na zewnątrz pojazdu. Co prawda, kto szuka, nie błądzi, w tym wypadku jednak można sobie darować.

Kranik paliwa skuter 4T, wymiana

Czy wymiana kranika jest trudna? Ani trudna, ani kosztowna. Nowy kranik paliwa skuter 4T to wydatek rzędu zaledwie 16 złotych (dane na podstawie „cylindry.pl”). Montaż jest prostszy, aniżeli poprawne zawiązanie butów. Zwłaszcza po imprezie. Nie będę więc obrażał inteligencji bikerów.

Czyli tak, ustawiamy ON i latamy, reszta wyjdzie w praniu.

Opinie (0)
Loading...